Inwoners meer betrekken bij de politiek

Vrijdag 9 december heeft de VVD samen met Alphen Lokaal een initiatiefvoorstel ingediend om de inwoners van Alphen aan den Rijn meer bij de politiek te betrekken (zie www.vvdalphen.nl). Nu zijn de inwoners nauwelijks betrokken bij de politiek. Het moet weinig moeite kosten de gemeenteraad achter ons voorstel te krijgen. Alle partijen hebben immers een grotere betrokkenheid van de inwoners in het verkiezingsprogramma staan.
Waarom vind ik het zo'n belangrijk onderwerp? Ik wil graag als gemeenteraadslid weten wat er in de bevolking leeft; dat is ook de reden van deze weblog. Ik weet dat deels wel: ik weet in het algemeen wat mijn achterban denkt, en via mijn patiënten hoor ik ook het nodige. Ik hoor echter te vaak dat wij, raadsleden, niet luisteren naar de inwoners. Dat vind ik jammer. Ik luister altijd als mij iets wordt verteld. Dat betekent niet dat iedereen zijn zin krijgt. Dat is onmogelijk. Mensen die op een woning wachten willen graag dat er veel huizen in Alphen aan den Rijn worden gebouwd, maar er is een actiegroep opgericht die het bouwen in de Gnephoek wil tegenhouden. Sommige mensen vinden dat we binnen de bebouwde kom moeten bouwen, terwijl anderen vinden dat er genoeg groen en speelruimte moet overblijven De meeste Alphenaren willen niet in de file staan, maar er is wel een actiegroep opgericht die het voltooien van de rondweg rond Alphen wil tegenhouden. Kortom, je kunt het nooit iedereen naar de zin maken. Maar ik wil wel alle meningen gehoord hebben, zodat ik deze kan meenemen in de besluitvorming. Laat dus wat van u horen via deze weblog.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hippocrates

De volgende stap

Much ado about nothing