BIZ-buzz

Collega Koornstra van Leefbaar Alphen zit op meerdere fronten fout op zijn weblog van afgelopen week. Ten eerste hebben onze beide dochters wel meegedaan aan het vakantiespel, we zijn namelijk al vier weken thuis. Ten tweede heb ik de discussie over het BIZ wel gevolgd. Ten derde veronderstelt de heer Koornstra dat als je ergens verstand van hebt, je ook altijd gelijk hebt. Nee dus, je kunt met elkaar van mening verschillen. Het is typerend voor de manier waarop Koornstra denkt, te veronderstellen dat ik het BIZ omarm uit electorale overwegingen. Als de VVD het zou moeten hebben van enkele winkeliers, waren we nimmer de grootste partij van Alphen aan den Rijn geweest. Nee, het BIZ is wat mij betreft het instrument om zaken in het stadscentrum, maar ook op bedrijventerreinen, goed en eerlijk te regelen, ten faveure van ondernemers EN inwoners. Nog een foutje van Koornstra: de minderheid kan de meerderheid niet dwingen. De meerderheid van de winkeliers moet voor invoering van het BIZ zijn, anders gaat het feest niet door. Als een meerderheid voor een BIZ is, moet de minderheid aansluiten, het is net een democratie, meneer Koornstra. U veronderstelt dat de grootwinkelbedrijven de freeriders zijn, maar dat is mij niet bekend.

Collega Pleij maakt het ook weer eens bont. Een verdubbelde N207 leidt volgens hem tot meer longproblemen en stress. En dat van een partij die voor de Maximabrug, maar tegen de grote bypass is. Hoe gaat de SP uitleggen aan de omwonenden van de Bruin Slotsingel en de Eisenhowerlaan dat in dat geval de uilstoot van uitlaatgassen verder zal toenemen? Immers, als de Maximabrug uitsluitend naar de overkant leidt, zullen alle mensen die vanuit het zuiden komen via 's-Moolenaarsbrug, Bruin Slotsingel en Eisenhowerlaan verder naar het noorden rijden. Maak eens een keuze, SP, in plaats van overal tegen te zijn zonder een goede alternatieve oplossing aan te dragen. En kom alsjeblieft niet met de grammofoonplaat van het openbaar vervoer, die is grijsgedraaid, en klopt niet.

Gisteren ben ik met broer, moeder en tante naar André Rieu in Heerenveen geweest. Erg gezellig. Op de terugweg hoorde ik dat Alphen aan den Rijn landelijk nieuws was vanwege het uitvallen van de stroom rond het Lakeside festival, waardoor de pollitie vreesde voor ongelukken als iedereen in het donker terug naar huis moest. Gelukkig is het niet zo ver gekomen, maar ik maak mij zo langzamerhand veel zorgen over de stroomvoorziening. De straatverlichting is de afgelopen tijd vaker uitgevallen, reden waarom ik het college heb gemaild met de vraag wat de oorzaak hiervan is en wat er gedaan wordt om in de toekomst dit te voorkomen.

Tot volgende week.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hippocrates

De volgende stap

Much ado about nothing