OTA

De MER van de OTA ligt voor; met andere woorden: het rapport over de gevolgen voor het milieu van de containerterminal en het bedrijfsterrein bij de Steekterweg is er. Ik wil er nog niet te veel over zeggen, omdat het onderwerp a.s. maandag in de commissie door Tseard Hoekstra wordt besproken. We hebben in ieder geval de bewonersvereniging "Onder de hefbrug" alvast een samenvatting van onze reactie gegeven. Dat vonden we wel zo netjes omdat in september 2005 in een gesprek met de bewoners hebben aangegeven dat we op de MER wilden wachten alvorens uitspraken te doen over de gevolgen voor het milieu.
Grofweg komt het er op neer dat wat betreft geluids- en luchtvervuiling door de nieuwe inrichting van de weg de vervuiling minder is dan wanneer de oude situatie blijft bestaan. De hoeveelheid extra vrachtauto's en ander verkeer dat door de terminal en het industrieterrein komt, valt in het niet bij de zogenaamde autonome groei van het verkeer. Door de andere wegindeling verbetert de doorstroming waar nu vele auto's voor de stoplichten staan te pruttelen.
We hebben nog wel wat vraagtekens over de gekozen ligging van de N207 (dat kan mogelijk verder van de bewoonde wereld af), de fietspaden en de herrie die de Steekterbrug maakt als er auto's overheen rijden. Kortom, er blijft nog wel wat te wensen over.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hippocrates

Maximabrug + N207, here we come!

Meehuilen