De eerste week

De Nieuwjaarsnacht is rustig verlopen, aldus de politie. Een lantaarnpaal opgeblazen, een paar bushokjes vernield. Noemen we dat tegenwoordig rustig? Ik meen dat we de tijd van normvervaging achter de rug hebben. Keihard aanpakken, vandalisme moet op geen enkele manier worden goed gepraat. "Aardig als het kan, streng als het moet". Streng dus!! Als we dit soort geluiden volgend jaar weer horen, komen er vragen van mijn kant, dat verzeker ik u.
Voor de rest qua politiek weinig te beleven. Wel grote drukte in de praktijk. Veel mensen uit de waarneming gezien , van andere artsen dus. Het wordt blijkbaar steeds normaler om voor langer bestaande medische problemen niet op je eigen huisarts te wachten, maar gewoon naar de huisarts te gaan die beschikbaar is op het moment dat het de patiënt het het beste uitkomt. Op zich geen slechte ontwikkeling, zeker zo lang het niet om chronische problemen handelt waar de eigen huisarts veel meer van af weet. Maar het vereist wel een andere organisatie van de zorg. Gelukkig gaan we in Alphen aan den Rijn steeds meer naar grotere groepspraktijken toe waar dit soort ontwikkelingen makkelijker is op te vangen.
Zaterdag met gezin en vrienden naar de Winter Efteling en de musical Annie geweest. Ik heb mij, inclusief een forse dosis hoogtevrees, voor het eerst in de bobsleebaan gewaagd. Mijn dochters vonden het geweldig, ik was blij dat het te druk was om nog een keer te gaan. Het blijft een leuk park voor alle leeftijden: gelegitimeerd kind zijn noem ik het wel eens. De musical was erg leuk, bijzonder om Edwin Rutten in de rol van miljonair Warbucks te zien. Zo'n man draagt zo'n hele musical waardoor de anderen om hem heen vanzelf meegetrokken worden. Zondag een rustig dagje thuis. Deze week gaat de politiek weer vol van start, de volgende keer zult u daar meer over lezen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hippocrates

De volgende stap

Much ado about nothing