Slapen

De herfstvakantieweek is vaak een rustige week. Qua politiek, bedoel ik. Niet in de praktijk, als de helft van je collega’s op vakantie is. Dat betekent een paar tandjes harder lopen. Prima, geen probleem, je collega’s doen dat immers ook voor jou. Maar politiek gezien, rustig.
Hoe anders wordt dat de komende week: maandagavond politiek overleg, dinsdag presidium en fractie, woensdag voorbereiden begrotingsbehandeling en eten bij Schuif Aan, donderdag vanaf 16.00 uur raad, vrijdagmiddag werkbezoek van de Provinciale Statenfractie aan Alphen aan den Rijn, vrijdagavond bestuurdersvereniging in Lunteren (als de raad tenminste donderdagavond wordt afgerond), zaterdag van Lunteren naar Roosendaal voor een werkbezoek aan Rosada, het factory outlet centre. Erg? Nee. Druk? Ja. Leuk? Ja.
Gelukkig heb ik een lang weekeinde met mijn gezin in een huisje in Limburg gezeten, want de komende week zullen ze weinig van mij zien. Erg leuk gehad. Vrijdag naar Toverland geweest. Ik heb beide dappere dochters in de achtbaan en de zweefmolen gezien, en samen met mijn vrouw in de boomstam die zich met een noodvaart naar beneden in het water stort. Wegens hoogtevrees (iedere gek zijn gebrek, zegt mijn moeder altijd) heb ik e.e.a. van de kant gefilmd.
Maar als u het niet erg vindt, trouwens, ook als u het wel erg vindt, laat ik het er hier voor deze week bij, en ga ik slapen.
De raad: over de Lage Zijde is inmiddels genoeg gezegd, en de begroting levert weinig echt spannende zaken op, die zijn tijdens de voorjaarsnota reeds gepasseerd. Tot volgende week.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hippocrates

De volgende stap

Much ado about nothing