Op de TV

Gisteren ben ik tijdens mijn visitedienst op de huisartsenpost de hele tijd gevolgd door een cameraploeg die opnamen maakte voor het programma Huisartsenpost van de AVRO. Erg leuk om te doen, leuk om aan den lijve mee te maken wat er allemaal komt kijken bij de totstandkoming van zo'n programma. Dat is meer dan je denkt. Zo moeten er de nodige opames gemaakt worden voor zogenaamde tussenshots. Ik heb de gelegenheid te baat genomen om Alphen wat te promoten. We hebben o.a. opnamen gemaakt bij het oude stadhuis; ook het bord "Vergeet God niet" is meegenomen, een bord dat iedereen die in de afgelopen tientallen jaren door Alphen aan den Rijn is gereden wel kent.De uitzending is trouwens pas in maart.
Afgelopen week kennis genomen van het op de lange baan schuiven van de kilometerheffing en van het definitief schrappen van de plannen voor de Zuiderzeelijn. Ik vrees dat ik mijn mening over minister Eurlings naar beneden moet bijstellen. Wat is er tot nu toe daadwerkelijk door hem verbeterd? Ik hoor het graag.
Even schrikken: de integratienota van de VVD. In eerste instantie ben ik afgegaan op de de berichten in de media; het klonk als een wanhoopspoging om de rechtse kiezers te lokken. Maar nu ik de integratienota zelf heb gelezen, zie je weer hoe je misleid wordt door selectieve berichtgeving. Als je de onderbouwing van de nota ziet, de schrikbarende cijfers over werkloosheid en criminaliteit onder sommige groepen allochtonen, ontkom je niet aan de conclusie dat harde maatregelen nodig zijn. De nota bevat niet uitsluitend repressieve maatregelen. Het gaat vaak om regulering, er wordt een lans gebroken voor allochtone ondernemers en voor het tegengaan van de ver- en onderdrukking van vrouwen. U moet de nota maar eens lezen, het is de moeite waard.
Tot volgende week.

Reacties

Anoniem zei…
Beste Ruud,

Bedankt voor de tip. Door alle ruis was ook deze nota daarin volledig verdwenen. Ik zal de nota gaan bestuderen.

M.v.g. Dick

Populaire posts van deze blog

Hippocrates

De volgende stap

Much ado about nothing