Mrs Doolittle

Je blijft lachen met de Partij voor de dieren. Ze vallen het ministerie lastig met zoveel vragen dat enkele ambtenaren een dagtaak hebben aan het beantwoorden. Dat is niet erg, ware het niet dat een deel van deze vragen klinkklare nonsens is, of zaken die je met een beetje googelen kunt vinden. Helemaal lachwekkend werd het toen Marianne Thieme het zwemmen van autistische kinderen met dolfijnen wilde verbieden. "Dat vinden de dolfijnen helemaal niet leuk.". Nu weet ik wel dat deze partij wezensvreemde trekjes vertoont, maar dat mevrouw Thieme in staat is met dieren te praten is toch een nieuwsfeit van formaat. Begrijp me niet verkeerd, ik weet ook niet of dolfijnen het leuk of niet leuk vinden (ik heb er nog nooit één horen klagen), maar zo lang er sprake is van een goede behandeling van deze dieren vind ik het verder prima. Je kunt ook op een normale en verstandige manier het dierenwelzijn bedrijven. Kijk naar onze wethouder Blom.

Mevrouw Verdonk heeft spijt dat ze niet bij het debat over Uruzgan is geweest. Spijt? Ze moet zich kapot schamen. Soldaten wagen daar hun leven (vandaag is bekend geworden dat weer twee soldaten zijn gesneuveld), en mevrouw vindt het debat niet belangrijk genoeg. Wel naar een geldinzamelingsactie voor haar beweging, niet naar zo'n belangrijk en gevoelig debat (trouwens: welke ondernemer stopt er nu geld in een zaak zonder ondernemingsplan?). "Daarbij moet ik voortdurend afwegingen maken. Zo had ik op de avond van het Uruzgandebat de kans om bij een bijeenkomst met sympathisanten veel geld op te halen voor Trots op Nederland. In de toekomst zal ik een andere keuze maken." Misschien heeft mevrouw Verdonk niet veel in te brengen over defensie, want ik hoor haar slechts vier problemen noemen: files, betere kwaliteit van de zorg en het onderwijs en integratie, zonder overigens dat ik ook nog maar een deel van een oplossing heb gehoord. Zeker, deze problemen moeten worden aangepakt, maar ik hoop dat mevrouw Verdonk over enkele maanden een breder programma neerlegt dan de vier punten. By the way: waar is mevrouw Verdonk eigenlijk trots op?

Tot volgende week.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hippocrates

De volgende stap

Much ado about nothing