PERSVERKLARING

Onderstaande verklaring heb ik gisteravond aan de pers verzonden:

PERSVERKLARING

Wegens alle publiciteit van de afgelopen dagen heb ik de behoefte een korte verklaring af te leggen.

Na de schorsing van de gemeenteraad van afgelopen donderdag en de bekendmaking van het tijdelijk terugtreden van burgemeester de Gelder hebben sommige politieke partijen er voor gekozen een discussie via de media te voeren. Noch ik, noch andere leden van de VVD-fractie nemen deel aan deze discussie, en ik wil u uitleggen waarom.

Als raadslid wil ik graag op inhoudelijke gronden een debat voeren op de plaats waar dat thuishoort, namelijk in de gemeenteraad. Ik wil het debat derhalve noch in de media voeren, noch op de persoon spelen. Daar komt bij dat de Commissaris der Koningin, de heer Franssen, ons uitdrukkelijk verzocht heeft terughoudendheid in de media te betrachten om geen verdere schade aan personen of de gemeente toe te brengen.

Desondanks hebben enkele oppositiepartijen er voor gekozen dit verzoek te negeren en het debat ‘op de man’ te spelen, daarmee schade toebrengend aan betrokkenen waaronder ondergetekende, maar belangrijker nog, aan het vertrouwen dat Alphenaren in hun gemeentebestuur hebben. Dat is een vorm van politiek bedrijven die niet de mijne is en waar ik ver afstand van neem. Aangezien ik mij wel aan de afspraken wens te houden ben ik thans niet in staat mij te verdedigen. Dat betekent niet dat er niet inhoudelijk gesproken gaat worden over zaken als het rapport BING; alles krijgt uiteindelijk een plaats in een openbaar debat. Ik zie daarom uit naar het inhoudelijk debat in de gemeenteraad dat ongetwijfeld in januari gehouden zal worden.

Het zal u niet verbazen dat ik verder naar aanleiding van deze verklaring geen mededelingen doe. Ik wens u, mede namens de VVD-fractie, allen prettige kerstdagen en een gezond en gelukkig 2011.

Ruud Gebel, fractievoorzitter VVD

En dat laatste wens ik u, lezer, uiteraard ook!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hippocrates

De volgende stap

Much ado about nothing