Werk aan de winkel

De commissieagenda's van maart zaten bomvol, in april is er ook weer het nodige te doen. Goed dus dat het college met ingang van 1 april weer op volle sterkte is, hoewel, wethouder Lyczak moet naar een aandeelhoudersvergadering van Nuon/Vattenfall in Stockholm, dus het duurt nog een paar dagen voor het college echt op volle sterkte is. Met de komst van Oppatja en van Velzen halen we in ieder geval weer kwaliteit in huis.

Afgelopen donderdag was ik voorzitter van de commissie die de locatiekeuze Maximabrug behandelde. De meeste partijen zij  met de VVD van mening dat een Maximabrug zonder zicht op de grote bypass geen optie voor Alphen aan den Rijn is. De VVD stelt een conceptbrief voor de formateur van de provincie op waarin wordt opgeroepen de aanleg van de grote rondweg mogelijk te maken. Ik was overigens blij met de uitspraak van de wethouder dat er wat het college betreft uitsluitend sprake is van een grote rondweg. De zogenaamde kleine rondweg is geen rondweg, maar wordt één van de ontsluitingswegen voor de rondweg. Het is een verschil of alle verkeer die naar het noorden moet over de BBBS rijdt, of dat daar uitsluitend de auto's rijden die echt in Alphen aan den Rijn, c.q. Ridderveld, moeten zijn.

Afgelopen vrijdag ben ik bij de KPN op het Rijnplein langsgeweest. Ik heb nog de nodige vragen voor ik overstap op glasvezel, zoals: is er sprake van nummerbehoud, welke apparatuur kun je blijven gebruiken etc.. Een vraag die mij als Alphenaar én als raadslid bezighoudt is wat er gebeurt met AlphenStad TV. Inmiddels ben ik door de voorzitter, Douwe de Jong, gerustgesteld. Alphen Stad TV wordt opgenomen in de pakketten van de diverse aanbieders.Trouwens, veel mensen denken dat je MOET overstappen. Dat is niet zo. Er wordt de mogelijkheid voor een glasvezelaansluiting gemaakt, maar je kunt als je dat wilt bij de huidige aanbieders blijven.

Afgelopen zaterdag zijn we naar Paleis Soestdijk geweest. Een leuke rondleiding door het paleis en een mooi park, zeker aan te bevelen. 's Avonds was het Sportgala. Wie zegt dat Alphen aan den Rijn geen feesten kan organiseren? De Limeshal zag er prachtig uit, het programma was leuk, zij het wat mij betreft net iets te lang. En wat een prestaties zijn er geleverd. Maar liefst 23 sporters worden toegevoegd aan de Wall of Fame. Hulde!

Tot volgende week.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hippocrates

De volgende stap

Much ado about nothing