Als ik minister van VWS was.....

Als ik minister van VWS was....
  1. verhoogde ik het beschikbare budget jaarlijks met niet meer dan het inflatiepercentage
  2. verplichtte ik zorgverzekeraars hetzelfde met de premies te doen
  3. zette ik alle koepels van patienten, zorgverzekeraars en zorgaanbieders om tafel met de NZa en de NMa om het beschikbare budget te verdelen aan de hand van een alomvattend plan
  4. voerde ik eigen bijdragen uitsluitend in om in de zorg te sturen (in plaats van als extra financieringsmogelijkheid), zoals een eigen bijdrage van 25 euro voor spoedeisende zorg buiten kantooruren
  5. verbood ik zorgverzekeraars om niet-bewezen therapieën, luxe zorg en met de levensfase gepaard gaande logische kosten te vergoeden
  6. liet ik alle zorgverzekeraars een kwartaalnota aan hun verzekerden sturen
  7. liet ik de patiënt elk kwartaal 10% van deze nota betalen met een maximum van 100 euro per kwartaal
  8. verplichtte ik zorgverzekeraars elk geval van fraude te melden bij de NZa en NMa
  9. schrapte ik alle overbodige en conflicterende regels
  10. ging ik samen met wijze mannen en vrouwen de hei op om na te denken over de grenzen aan de zorg.
En als ik lid van GroenLinks was, zou ik daar even niet voor uit durven komen.

Tot volgende week.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hippocrates

De volgende stap

Much ado about nothing