Clown

Clowneske taferelen vind je de laatste week door heel Europa, in ieder geval in Nederland en Zwitserland. De oranjefeesten trekken in de hele wereld aandacht. Het is absolute positieve PR voor Nederland. Ik vind zo´n oranje Bundesplatz ook een indrukwekkend gezicht. Ik moet zeggen dat ik van beide wedstrijden heb genoten, niet in de laatste plaats van het commentaar van de Engelse verslaggevers en analisten. Studio Sportzomer zendt daar een kleine samenvatting van uit, maar ik raad u aan om na een wedstrijd eens naar de BBC te kijken. Trouwens, de feesten op de bult, vlak achter ons huis, verlopen prima. Geen langs het huis dravende ME zoals jaren geleden wel eens gebeurde. Jammer dat het wat te fris is voor een barbecue.

Over barbecue gesproken: heeft u het ook gelezen? Voor een luttele 10.000 euro komt Rita Verdonk op uw barbecue of tuinfeest. Ja echt, je kunt haar huren, net als een clown of een goochelaar. Zeker weer een idee van Kay van der Linde. Geen wonder dat Ed Sinke het hazenpad heeft gekozen. Hij moet gedacht hebben 'Bij dat circus wil ik niet horen'. Tja, Rita wil graag horen wat de mensen in het land denken. Ik denk dat je als je 10.000 euro vraagt wel een beperkt beeld krijgt van wat dé Nederlander denkt. Ik weet niet hoe het met u zit, maar ik zie geen kans om dat geld op te hoesten voor een avondje Verdonk, nog los van het feit dat ik daar geen enkele behoefte aan heb. Dit moet de politiek geloofwaardiger maken? Dat gelooft Rita zelf zelfs niet....

Wat mij deze week erg heeft verbaasd, is het nee van de Ieren tegen het nieuwe Europese verdrag. Als er één land is dat geprofiteerd heeft van Europa, is dat Ierland. Onbegrijpelijk dat men daar tegenstemt. Hoewel, met bangmakerij trek je veel stemmen, dat blijkt wel vaker...

Tot volgende week.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hippocrates

De volgende stap

Much ado about nothing