Een ijsbaan voor het welzijn van winkelend Alphen

Veel aandacht voor de ijsbaan. Maar liefst 75% van de reacties op een enquête in Alphen CC zijn positief. Sommige ondernemers zijn er nog niet voor te porren. Ik voel mij gesterkt door de reacties van Erik de Groot van De Zaak en Hans Kabalt, die de ijsbaan voor € 20.000,- wil leveren. Rest nog stroom, bewaking en aankleding. Ik heb binnenkort een gesprek met Erik de Groot, ik blijf optimistisch. Met vereende krachten moet het mogelijk zijn een ijsbaan voor een paar maanden neer te leggen, bijvoorbeeld van Sinterklaas t/m de voorjaarsvakantie, of tenminste van Sinterklaas t/m de Kerstvakantie.
Ook veel aandacht voor de verkeerssituatie in de Stationsstraat. Afgelopen donderdag is de informatiemarkt van de gemeenteraad (elke eerste donderdag van de vergadermaand van 19-20 uur) onder andere gebruikt door bewoners van de Stationsstraat en omgeving die raadsleden om aandacht vroegen voor het sluipverkeer wegens de afsluiting van de Prins Bernhardlaan. Dat is precies waar de informatiemarkt onder andere voor bedoeld is: inwoners die aandacht willen vragen voor een bepaald probleem, of een vraag willen stellen aan een of meer raadsleden. Voor zover ik heb begrepen hebben Hans Groen in ’t Wout en Nico Schoof vrijdag met de bewoners besproken en maatregelen afgesproken die bij de volgende afsluiting de huidige problemen moeten voorkomen.
Zaterdag hebben we weer spreekuur gehad in Arty. Sinterklaas kwam nog even langs, hij wist te melden dat hij de indruk had dat mensen het in het algemeen leuk vonden om te winkelen in Alphen. Dat beeld werd bevestigd door enkele lachende jongedames, en door de meeste mensen die wij op ons spreekuur hebben gehad. Er waren wel enkele kritische kanttekeningen en vragen die wij aan het college zullen voorleggen. Over een paar dagen kunt u daarover op onze website lezen.
Vandaag naar Symfollies in theater Castellum geweest (www.symfollies.com). Onbegrijpelijk dat het niet vol zat: in ruim een uur zijn we getrakteerd op mooie klassieke muziek van drie violen, een cello en een piano die leuke korte tekenfilms begeleiden. Ik hoop niet dat men zich laat ontmoedigen en dat ze volgend jaar weer komen. Oh ja, wat de koopzondagen betreft: ik heb nog nooit zo veel moeite gehad om een plekje te vinden in de parkeergarage. Het is weliswaar Sinterklaastijd, maar ik denk dat er wel degelijk behoefte aan meer koopzondagen is (15 per jaar in het centrum, drie buiten het centrum); bovendien heeft Winkelstad Alphen een meerderheidsbesluit genomen vóór uitbreiding van het aantal koopzondagen.
Komende donderdag een drukke commissieavond. Op de agenda van bewonerszaken staat onder andere het voorstel om de stichtingen Zorgwijzer en Welzijn te laten fuseren. Eerlijk gezegd lijkt mij dat wat vroeg. We gaan immers pas de komende maanden praten over welke doelstellingen we willen realiseren met het welzijnsbeleid. De juiste volgorde is dat je eerste helder hebt wat je doelen zijn, hoe je de doelen wilt bereiken en hoe je wilt meten of de doelen zijn en dat je daarna bedenkt welke organisatie daar bij past. Enfin, we zullen de discussie donderdag voeren.

Reacties

Anoniem zei…
"ik heb nog nooit zo veel moeite gehad om een plekje te vinden in de parkeergarage"....
En het was behoorlijk slecht weer, en je moest waarschijnlijk grote inkopen doen voor de Sinterklaas; inderdaad twee keer een zeeeeer goed excuus om niet te fietsen.
Tot donderdag Ruud, is de Sint weer voorbij, de weersgesteldheid beter en weer genoeg plaats in je favoriete parkeergarage, mazzelllll Ronald
R.S. Gebel zei…
Beste Ronald,

Ik had maar één excuus, namelijk het slechte weer. Inkopen waren reeds gedaan, maar het theaterbezoek viel wel vandaag; ik wilde wel fietsen, maar ik vond het zo zieleig voor mijn dochters :-). Overigens was de opmerking over de volle garage niet om te laten zien dat ik daarvan baalde, integendeel, het illustreerde hoeveel mensen gebruik maakten van de koopzondag.

Met vriendelijke groet,

Ruud

Populaire posts van deze blog

Hippocrates

De volgende stap

Much ado about nothing