Niet stemmen is geen optie

We hebben gisteren de Stemwijzer-presentatie gehad. Het blijft een aardig hulpmiddel. Tijdens het interview met Radio West kwam ik gelukkig bij de VVD uit. Verbazingwekkend was dat het CDA bij mij net zo slecht scoorde als de SP. Nadere analyse leerde dat dat aan slechts vijf vragen lag. Ik raad u de Stemwijzer van harte aan! Kijk op www.alphenaandenrijn.nl.
Op de openingspagina van de gemeente staat een poll over het stemgedrag van de Alphenaren. Tot mijn verbazing staat er een keuze 'nee' bij, met andere woorden: ik ga niet stemmen. Dat mag wat mij betreft geen keuze zijn. Niet stemmen betekent dat het je blijkbaar niet interesseert wat er met je leefomgeving en dergelijke gebeurt. Niet stemmen betekent dat er niets verandert. Dus: kom op, uit de luie stoel, even de folders van de politieke partijen lezen en stemmen (en als je het echt niet weet: blanco stemmen kan ook op de stemcomputer).
Tenslotte: Jan Slagter mopperde in het AD dat het Bospark er slecht bij ligt, maar er wel een wandelbos komt voor veel geld. Welnu: de VVD was een van de weinige partijen die tegen het wandelbos stemde en ook op het Bospark heeft gewezen. Alphen Een van Ank de Groot-Slagter heeft voor het wandelbos gestemd. Dus Jan: je weet wat je moet stemmen op 7 maart :-).

Reacties

Anoniem zei…
Beste Ruud,
Leuke en interessante weblog! Knap om dit iedere dag bij te houden in deze drukke verkiezingstijd. Veel succes toegewenst!
Margreet Nijessen

Populaire posts van deze blog

Hippocrates

De volgende stap

Much ado about nothing